Aktuality

Organizační změny na obecním úřadě

Rada obce na své schůzi 8. října 2025 projednala a schválila komplexní návrh organizačních změn, který se týká názvů i náplní činnosti jednotlivých úseků obecního úřadu, tak i jejich personálního obsazení.   
K 31.12.2025 bude ukončena činnost zdejšího matričního úřadu, tzn. že od nového roku si naši občané budou vyřizovat matriční záležitosti na Městském úřadě Orlová. Důvodem zrušení byl dlouhodobě nízký počet úkonů spojený s výkonem této agendy. Důležitou informací je, že i po zrušení matričního úřadu bude možno na zdejším obecním úřadě uzavírat manželství i partnerství a také pořádat veřejné obřady jako je např. vítání občánků či jubilejní svatby.  Po dohodě s Matričním úřadem v Orlové rada obce schválila na rok 2026 termíny, dobu a místo pro uzavření manželství či partnerství, a to každou sobotu v měsíci s výjimkou sobot, na které připadne státní svátek, vždy v době od 8:00 do 12:00 hodin. Schváleným místem pro uzavření manželství či partnerství je obřadní síň Obecního úřadu Doubrava, která v letošním roce prošla kompletní a velmi vydařenou rekonstrukcí. To však neznamená, že se sňatečné obřady nemohou konat v jiné dny nebo na jiných, snoubenci zvolených místech na území naší obce. V takovém případě bude ale nutná úhrada správního poplatku. 
V důsledku ukončení činnosti matričního úřadu a výpovědi zaměstnankyně byl zrušen samostatný úsek matriky a ohlašovny a uvolněná pracovní pozice již nebude nově obsazena. Ostatní agendy vykonávané na tomto zrušeném úseku, tj. evidence obyvatel, vidimace a legalizace (ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu), krátkodobý pronájem nebytových prostor v Národním domě, veřejné sbírky, opatrovnictví a další agendy, byly rozděleny mezi stávající zaměstnance. V důsledku přerozdělení uvedených agend byly přehodnoceny a upraveny náplně činnosti takřka všech úseků, přičemž u dvou z nich došlo také ke změně jejich názvů. Technický úsek byl přejmenován na úsek majetkový, správy bytového a nebytového fondu a odpadového hospodářství a od 1. prosince 2025 byl obsazen novým zaměstnancem vzešlým z výběrového řízení a nově zde vyřídíte např. krátkodobý pronájem nebytových prostor v Národním domě. Agenda evidence obyvatel a údržba zeleně nově spadá pod úsek životního prostředí, ohlašovny a investic. Další informace o náplních jednotlivých úseků najdete na webových stránkách obce. 
Mirka Šmídová, vedoucí hospodářsko správního odboru
 

Organizační změny na obecním úřadě - 0 - man-593333.jpg

© 2025 Obec Doubrava

Created by Webli.cz