Povinně zveřejňované informace
A) DLE § 5 ODST. 1 A 2 ZÁKONA Č. 106/1999 SB.
B) DLE § 5 ODST. 3 ZÁKONA Č. 106/1999 SB.
C) DLE § 5 ODST 5. ZÁKONA Č. 106/1999 SB.
D) REGISTR OZNÁMENÍ
E) DLE ZÁKONA Č. 101/2000 SB.
F) DLE DALŠÍCH ZÁKONŮ
A. Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 442/2006 Sb., která stanoví strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu dle § 5 odst. 1 a 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění.
1. NÁZEV
Obec Doubrava
2. DŮVOD A ZPŮSOB ZALOŽENÍ
Obec Doubrava je územním samosprávným společenstvím občanů založeným dle zákona ČNR č. 367/1990 Sb., o obcích. V současnosti se právní postavení obce řídí zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích. Obec je veřejnoprávní korporací, má postavení právnické osoby - v právních vztazích vystupuje svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající. Své záležitosti spravuje samostatně a při výkonu této samostatné působnosti se řídí zákonem a jinými právními předpisy vydanými na základě zákona. Obec rovněž vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zvláštními předpisy a při výkonu této přenesené působnosti se řídí zákony a jinými právními předpisy a též usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů a dále opatřeními příslušných orgánů veřejné správy přijatými při kontrole výkonu přenesené působnosti podle zákona o obcích. Obec má vlastní majetek a finanční zdroje, hospodaří s nimi samostatně za podmínek stanovených zvláštními zákony.
3. ORGANIZAČNÍ STRUKTURA
Obec je samostatně spravována zastupitelstvem obce; dalšími orgány obce jsou rada obce, starosta, obecní úřad a případné zvláštní orgány obce (komise, výbory apod).
a) Organizační schéma obce:
b) Obcí zřizované nebo řízené organizace:
Základní škola (Doubrava č.p. 546, IČO: 75026350, tel.: 596 549 105) a Mateřská škola (Doubrava č.p. 496, IČO: 75026368, tel.: 596 549 065) Knihovna (Doubrava č.p. 496, tel.: 596 549 027)
4. KONTAKTNÍ SPOJENÍ
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Přesný název: |
Obec Doubrava |
Název ulice, č.p./č.e. nebo č.or.: |
č.p. 599 |
Název obce: |
Doubrava |
PSČ, adresní pošta: |
735 33 Doubrava |
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Přesný název: |
Obecní úřad Doubrava |
Název ulice, č.p./č.e. nebo č.or.: |
č.p. 599 |
Název obce: |
Doubrava |
PSČ, adresní pošta: |
735 33 Doubrava |
4.3 Úřední hodiny
Obecní úřad: |
|
Pondělí: |
7:30 - 11:30; 12:30 - 17:00 |
Středa: |
7:30 - 11:30; 12:30 - 17:00 |
Podatelna: |
|
Pondělí a středa: |
7:30 - 11:30; 12:30 - 17:00 |
Úterý, čtvrtek, pátek: |
7:30 – 11:30; 12:30 – 13:00 |
Pokladna: |
|
Pondělí a středa: |
7:30 - 11:30; 12:30 - 16:00 |
4.4 Telefonní čísla
Starosta
Mgr. Ing. Jiřina Ferenčíková
Tel: 596 513 019
E-mail: starostka@doubrava.cz
Místostarosta
Ing. Petr Vrubel
Tel: 596 513 019
E-mail: mistostarosta@doubrava.cz
Vedoucí hospodářsko správního odboru
Ing. Tadeáš Bijok
Tel: 596 549 028
E-mail: bijok@doubrava.cz
Organizační a vnitřní věci
podatelna, vidimace a legalizace, Czech POINT, úřední deska, dotace z rozpočtu obce, kultura, obecní zpravodaj, ztráty a nálezy
Šárka Hugáňová
Tel: 596 512 980
E-mail: huganova@doubrava.cz
Finanční účtárna
rozpočet, účetnictví obce
Jana Osvaldová
Tel: 596 512 992
E-mail: osvaldova@doubrava.cz
Finanční správa a matrika
matrika, vidimace a legalizace, občanské obřady,pronájem Národního domu
Lada Fusková
Tel: 596 549 410
E-mail: fuskova@doubrava.cz
místní poplatek za odpad, poplatky ze psů, nájemné z bytových a nebytových prostor, žádosti o byt, nájem hrobových míst, pokladna
Marie Procházková
Tel: 596 549 088
E-mail: prochazkova@doubrava.cz
Životní prostředí, majetková správa, ohlašovna
zábor veřejného prostranství, provoz ČOV, veřejné osvětlení, autobusová doprava, odchyty psů, evidence obyvatel
Pavel Slávik
Tel: 596 513 032
E-mail: slavik@doubrava.cz
Správa bytového a nebytového fondu, investice, místní hospodářství
odpadové hospodářství, údržba místních komunikací, údržba zeleně, údržba bytových a nebytových prostor
Jiří Sznapka
Tel: 596 512 953
E-mail: sznapka@doubrava.cz
Úsek stavební a dopravy
stavební úřad, silniční správní úřad, hornická činnost
Ing. Pavel Szostok
Tel: 596 549 096
E-mail: szostok@doubrava.cz
Obecní knihovna
Tel: 596 549 027
E-mail: knihovna@doubrava.cz
4.5 Čísla faxu
Fax: 596 513 034
4.6 Adresa internetové stránky
4.7 Elektronická adresa podatelny
4.8 Další elektronické adresy
Starosta
Mgr. Ing. Jiřina Ferenčíková
E-mail: starostka@doubrava.cz
Místostarosta
Ing. Petr Vrubel
E-mail: mistostarosta@doubrava.cz
Vedoucí hospodářsko správního odboru
Ing. Tadeáš Bijok
E-mail: bijok@doubrava.cz
Organizační a vnitřní věci
Šárka Hugáňová
Finanční účtárna
Jana Osvaldová
E-mail: osvaldova@doubrava.cz
Finanční správa a matrika
Lada Fusková
E-mail: fuskova@doubrava.cz
Marie Procházková
E-mail: prochazkova@doubrava.cz
Životní prostředí, majetková správa, ohlašovna
Pavel Slávik
E-mail: slavik@doubrava.cz
Správa bytového a nebytového fondu, investice, místní hospodářství
Jiří Sznapka
E-mail: sznapka@doubrava.cz
Úsek stavební a dopravy
Ing. Pavel Szostok
E-mail:szostok@doubrava.cz
Obecní knihovna
E-mail: knihovna@doubrava.cz
5. PŘÍPADNÉ PLATBY LZE POUKÁZAT
Číslo účtu: 3421791/0100, kód banky: Komerční banka a.s., účel platby: základní běžný účet.
Číslo účtu: 43-8325870297/0100, kód banky: Komerční banka a.s., účel platby: bytový a nebytový fond.
Jednotliví plátci a ostatní účely plateb jsou rozlišeny variabilními symboly, které jsou pro danou platbu předem určeny.
Jiné způsoby platby:
V hotovosti na pokladně obecního úřadu v pokladních hodinách, popř. poštovní poukázkou na adresu obecního úřadu.
6. IČ
00562424
7. DIČ
CZ00562424
8. DOKUMENTY
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
Dokumenty obce najdete v sekci Úřední deska. Na elektronické úřední desce je zveřejňován obsah listinné úřední desky obce podle § 26 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění.
8.2 Rozpočet
Schválený rozpočet obce včetně změn a závěrečný účet obce, jakož i případné další dokumenty najdete zde.
9. Žádosti o informace
Žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb. lze podat následujícími způsoby:
Žádost je podána dnem, kdy ji obdržel obecní úřad. Lhůta pro vyřízení žádosti činí 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění, lhůta může být prodloužena o 10 dnů ze závažných důvodů dle zákona.
10. Příjem žádostí a dalších podání
Žádosti, návrhy, podněty, stížnosti a další podání je možné podat následujícími způsoby:
11. Opravné prostředky
Opravné prostředky podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění:
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, je obecným procesním předpisem upravujícím postup při rozhodování orgánů obce jakožto správních orgánů. Opravným prostředkem proti nepravomocnému rozhodnutí správního orgánu, vydanému ve správním řízení podle správního řádu, je odvolání.
Postup dle správního řádu se uplatní tehdy, nestanoví-li jiný postup zvláštní zákon (např. zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, v platném znění, zákon č. 183/2006 Sb., stavební zákon, v platném znění, apod.) nebo nejedná-li se o samostatnou zvláštní právní úpravu (např. zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, v platném znění). Ve vydaných rozhodnutích je vždy obsaženo poučení o odvolání, které stanoví postup odvolatele (zda je možné odvolání podat, jaká je odvolací lhůta, který správní orgán o odvolání rozhoduje a u kterého správního orgánu se odvolání podává).
Odvolání se podává u obecního úřadu, který napadené rozhodnutí vydal. Lze jej učinit písemně (poštou na adresu obecního úřadu nebo osobně tamtéž) nebo ústně do protokolu, popř. v elektronické podobě (na elektronickou adresu podatelny) podepsané zaručeným elektronickým podpisem podle zvláštních předpisů (zák. č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu, v platném znění). Odvolání musí mít náležitosti dle § 37 odst. 2 správního řádu a musí z něj být především patrné, kdo jej podává, proti kterému rozhodnutí směřuje, v jakém rozsahu ho napadá a v čem je spatřován rozpor s právními předpisy nebo nesprávnost rozhodnutí nebo řízení, jež mu předcházelo. Odvolání se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal obecnímu úřadu a aby každý účastník dostal jeden stejnopis. Odvolací lhůta činí 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak. O odvolání obvykle rozhoduje příslušný krajský úřad jako nadřízený správní orgán.
Proti blokové pokutě, uložené v blokovém řízení dle § 84 a násl. zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, v platném znění, se odvolat nelze.
Proti příkazu, vydanému v příkazním řízení (zjednodušené správní řízení) dle § 150 správního řádu lze podat odpor s náležitostmi dle správního řádu (viz výše) ve lhůtě 8 dnů ode dne oznámení příkazu (v případě příkazního řízení dle § 87 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, v platném znění, činí lhůta 15 dnů) u obecního úřadu, který příkaz vydal. Podáním odporu se příkaz ruší a obecní úřad pokračuje ve správním řízení.
Rozhodnutí správního orgánu vydané ve správním řízení je dále přezkoumatelné soudem na základě žaloby dle zákona č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, v platném znění, kterou lze podat k příslušnému krajskému soudu (do jehož obvodu spadá sídlo obecního úřadu) ve lhůtě 2 měsíců od doručení předmětného rozhodnutí, avšak až po vyčerpání řádného opravného prostředku – odvolání.
Proti nevhodnému chování úředníků nebo proti postupu obecního úřadu se lze bránit stížností dle § 175 správního řádu v případech, kdy nelze použít odvolání. Stížnost se podává ústně či písemně u obecního úřadu, který vede řízení.
Opravné prostředky při poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb.:
Proti rozhodnutí obecního úřadu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí nebo od marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti v případě uvedeném v § 15 odst. 4 (jestliže obecní úřad ve lhůtě pro vyřízení žádosti neposkytl informace či nevydal rozhodnutí). Odvolání s náležitostmi dle správního řádu (viz výše) se podává u obecního úřadu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat. O odvolání rozhoduje obvykle krajský úřad jako nadřízený správní orgán. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti je dále přezkoumatelné soudem na základě žaloby dle zákona č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, v platném znění, kterou lze podat ve lhůtě 2 měsíců od doručení předmětného rozhodnutí, avšak až po vyčerpání řádného opravného prostředku – odvolání.
Žadatel je dále oprávněn podat u obecního úřadu za podmínek dle zákona stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace. O stížnosti rozhoduje příslušný krajský úřad s výjimkou případů, kdy obecní úřad stížnosti ve stanovené lhůtě sám zcela vyhoví poskytnutím požadované informace, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
12. Formuláře
Formuláře ke stažení jsou k dispozici zde , nebo osobně na obecním úřadě: Obec Doubrava, č.p. 599 Doubrava
13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
Návody pro řešení běžných životních situací, např. přihlášení k trvalému pobytu, ověření shody opisu nebo kopie s listinou, ověření pravosti podpisu apod. včetně potřebných formulářů nebo jejich vzorů jsou k dispozici na stránkách Ministerstva vnitra ČR a dále zejména na stránkách Portálu veřejné správy ČR.
14. Předpisy
14.1 Nejdůležitější používané předpisy
Obec jedná a rozhoduje zejména podle níže uvedených právních předpisů, jejichž aktuální platné znění naleznete na stránkách Portálu veřejné správy České republiky. Tyto právní předpisy jsou rovněž k nahlédnutí veřejnosti na obecním úřadě v úředních hodinách.
14.2 Vydané právní předpisy
Platné právní předpisy obce - obecně závazné vyhlášky a nařízení – naleznete zde ; rovněž jsou k nahlédnutí na obecním úřadě v úředních hodinách.
15. Úhrady za poskytování informací
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Obec má schválený sazebník úhrad, informace dle zákona č. 106/1999 Sb.
Doručovací náklady jsou hrazeny dle platného ceníku poskytovatele doručovacích služeb.
Mzdové náklady 100,- Kč za každou započatou hodinu práce zaměstnance spojené s vyhledáním informace (stanoveno z průměrné hodinové mzdy za uplynulý kalendářní rok)
Poskytování informací za úhradu se poskytuje v případě, že vyřízení žádosti bude náročné spojená s mimořádně rozsáhlým vyhledáním informace a podle předpokladu celkové náročnosti přesáhne vyřízení více než jednu hodinu.
Osvobození od úhrady nákladů:
Úhrada nákladů na balné se nevyžaduje.
Je-li poskytnutí informace spojeno s mimořádně rozsáhlým vyhledáváním informace celkově kratším než 1 hodina, úhrada nákladů se podle bodu c) nevyžaduje.
Nepřesáhnou-li náklady na poskytnutí informace jednomu žadateli na základě jedné jeho žádosti 50,- Kč, poskytuje se informace bezplatně.
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Usnesení podle § 16a odst. 7 zákona č. 106/1999 Sb. dosud nebylo vydáno.
16. Licenční smlouvy
16.1 Vzory licenčních smluv
V současně době obecní úřad neposkytuje žádné licenční smlouvy podle § 14a zákona č. 106/1999 Sb.
16.2 Výhradní licence
V současné době obecní úřad neposkytuje žádnou výhradní licenci dle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb.
17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
Dostupná zde
B. Povinně zveřejňované informace - § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb.
Informace poskytnuté na žádost dle zákona č. 106/1999 Sb.
C. Veřejně přístupné registry, evidence, seznamy nebo rejstříky – informace dle § 5 odst. 5 zákona č. 106/1999 Sb.
Lze využít následující odkazy:
Při vyhledávání v rejstřících a databázích zadejte do pole "Obec" název obce, event. do pole "Kraj" zadejte název kraje, k němuž obec náleží (pro obec Doubrava je to Moravskoslezský kraj).
Administrativní registr ekonomických subjektů – ARES
Registr zdravotnických zařízení
Ostatní registry a rejstříky státní správy
D. Registr oznámení veřejných funkcionářů podle zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, v platném znění
Dostupný zde.
Informace o registru
Zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, v platném znění, ukládá veřejným funkcionářům povinnost oznamovat skutečnosti, které umožňují veřejnou kontrolu jejich činností konaných vedle výkonu funkce veřejného funkcionáře, veřejnou kontrolu majetku nabytého za dobu výkonu funkce, jakož i dalších příjmů, darů nebo jiného prospěchu, popř. vzniklých finančních závazků. Písemná oznámení o jiných vykonávaných činnostech (§ 9), oznámení o majetku nabytém v průběhu výkonu funkce (§ 10), oznámení o příjmech, darech a závazcích (§ 11) a negativní oznámení o výše uvedených skutečnostech (§ 12 odst. 2), podávaná veřejnými funkcionáři ve lhůtách dle tohoto zákona po celou dobu výkonu jejich funkce, jsou evidována v registru oznámení (dále jen "registr").
Pro účely tohoto zákona se veřejným funkcionářem rozumí mimo jiné:
Registr oznámení je veden v písemné i elektronické podobě evidenčním orgánem, kterým je pro výše uvedené veřejné funkcionáře tajemník obecního úřadu, nebo starosta (v obcích, kde není tajemník).
Nahlížení do registru
Registr je veřejný a každý má právo na základě písemné žádosti bezplatně nahlížet do registru oznámení a pořizovat si z něj opisy a výpisy, které však nejsou veřejnými listinami:
1. Osobně u evidenčního orgánu, a to do listinné podoby oznámení veřejných funkcionářů.
2. V elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě, a to po udělení uživatelského jména a přístupového hesla do registru evidenčním orgánem.
Podáním žádosti o udělení uživatelského jména a přístupového hesla žadatel souhlasí se zpracováváním svých osobních údajů v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., a to po dobu 5 let ode dne podání žádosti.
Poučení
Přestupek, za který lze uložit pokutu až do výše 50 000 Kč, spáchá ten, kdo se dopustí kteréhokoli z následujících jednání:
E. Informace o zpracování osobních údajů dle § 18 odst. 2 zákona č.101/2000 Sb.
Obec provádí následující zpracování osobních údajů, které jí ukládá zvláštní zákon, nebo je takových osobních údajů třeba k uplatnění práv a povinností vyplývajících ze zvláštního zákona:
PERSONÁLNÍ A PLATOVÁ AGENDA
HLÁŠENÍ POBYTU OBYVATEL
POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ DLE ZÁKONA Č. 106/1999 SB., O SVOBODNÉM PŘÍSTUPU K INFORMACÍM
POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ DLE ZÁKONA Č. 159/2006 SB., O STŘETU ZÁJMŮ
VOLEBNÍ SEZNAMY
VOLEBNÍ KOMISE
VYDÁVÁNÍ VOLIČSKÝCH PRŮKAZŮ
EVIDENCE DANÍ A POPLATKŮ
OBECNĚ PROSPĚŠNÉ PRÁCE
OVĚŘOVÁNÍ PODPISŮ A LISTIN
F. Informace povinně zveřejňované dle jiných zákonů
- Dle zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu
Informace o územním plánu obce, jakož i o dalších dokumentech obce z oblasti územního plánování. Naleznete zde .
Tyto dokumenty jsou rovněž k nahlédnutí veřejnosti na obecním úřadě v úředních hodinách.
![]() |
Výroční zpráva za rok 2018 | 62 kB |
![]() |
Výroční zpráva za rok 2017 | 62 kB |
![]() |
Výroční zpráva za rok 2016 | 62 kB |
![]() |
Výroční zpráva za rok 2015 | 62 kB |
![]() |
Výroční zpráva za rok 2014 | 62 kB |
![]() |
Výroční zpráva za rok 2013 | 181 kB |
![]() |
Výroční zpráva za rok 2012 | 184 kB |
Pondělí, Středa
7:30 - 11:30, 12:30 - 17:00
Obecní úřad Doubrava
735 33, Doubrava č.p. 599
T: (+429) 596 549 088
E: obec@doubrava.cz
Datová schránka: n9hbens